Synergia działań

Podczas gdy współpracuję z firmami i tworzę strategie marketingowe oraz przedstawiam wstępny plan działania, nierzadko słyszę od klientów, po co mielibyśmy coś robić, np.: "po co mam zakładać Instagram, tam nie ma mojego klienta" (a skąd wiesz? ) albo "po co reklamować się w gazecie X, nikt o niej nie słyszał" (ponieważ na przykład daje nam aktywny link dofollow, co wpływa na wyszukiwanie w Google! #seo Oraz sam w sobie artykuł stanowi całkiem niezłą formę zewnętrznej reklamy).


Synergia działań w internecie jest bardzo ważna. Szkoda zamykać się tylko na jedno źródło przekazu – na przykład prowadzić tylko fanpage firmowy – ponieważ na własne życzenie tracimy bardzo duży potencjał. Moich klientów zdobywam ze skrajnie różnych źródeł i staram się, aby klienci moich klientów również z różnych stron dowiadywali się o istnieniu ich firm.

synergia działań

Poniżej kilka działań, które okazały się dla mnie bardzo skuteczne:

  • założenie strony www (chociaż mniejsi i więksi eksperci odradzali, mówiąc, że strona to ostatni punkt na liście potrzeb – a według mnie to świetna wizytówka online marki),

  • prowadzenie fanpage – zwiększam swoją wiarygodność i wzbudzam zaufanie wśród nowych klientów,

  • założenie konta na Fixly i zadbanie o opinie (ostatnie miejsce, o którym pomyślałabym, że zdobędę klienta, a jednak),

  • dodanie ogłoszenie na OLX (na początku mojej działalności to było moje główne źródło pozyskiwania klientów – swoją drogą bardzo skuteczne!),

  • aktualizacja konta na LinkedIn – zdobywam zupełnie nowe kontakty – docieram do innego rodzaju klienta,

  • współprace barterowe – możliwość wymiany usług jest świetna!,

  • bezpłatne dzielenie się wiedzą – zanim w cenniku pojawiła się pozycja "konsultacje", udzieliłam ich naprawdę wiele za free – mam poczucie, że m.in. dzięki temu jestem dziś polecana,

  • promowanie się na grupach/forach internetowych – wprawdzie sama nie robię tego zbyt często dla swojej marki, ale dla klientów niemal zawsze – w ten sposób działaniem organicznym tworzę swoisty remarketing (np. sklep, którego fanpage prowadzę, po każdym udostępnieniu posta z linkiem do zakupu, ma nowe zamówienia),

  • aktywowanie i uzupełnienie wizytówki Google (wiesz, jak świetnie się ostatnio rozwinęła pod względem funkcjonalności?),

  • publikowanie treści własnych oraz klientów na portalach zewnętrznych (w tym wywiady, wypowiedzi eksperckie, artykuły sponsorowane – które sama tworzę/piszę),

  • dbanie o networking – w sieci i świecie rzeczywistym.


Co ciekawe, klienta pozyskałam również z portalu pracuj.pl, gdzie w ramach badania terenu (tworzę CV i Listy Motywacyjne dla klientów, a także szkolę z aktywnego poszukiwania pracy, dlatego lubię być na bieżąco) rozesłałam swoje CV do różnych organizacji i byłam ciekawa, co się wydarzy. Dostałam wtedy feedback, że wszystkie moje strony oraz CV są spójne, co zachęciło do kontaktu – to też ważna informacja w kontekście budowania wizerunku marki w internecie.


Inną firmę "wyhaczyłam" na rocketjobs, do której zwróciłam się bezpośrednio na ich fanpage tuż po wysłaniu swojego życiorysu – podpisaliśmy umowę.


Dodatkowo bardzo dobrym kanałem sprzedażowym w Polsce wciąż jest Allegro (a obecnie również Amazon, który całkiem nieźle rozwija się w naszym kraju).


TIPY


Prowadząc działalność, nie zamykaj się tylko na jedno źródło pozyskania klientów. Oni są wszędzie.


Zawsze jest ktoś, kto potrzebuje Twoich usług lub produktów.


Zawsze jest ktoś chętny do zrobienia zakupów.


Zacznij od stworzenia profilu docelowego klienta, a potem...działaj i osiągaj sukcesy!


Powodzenia!

_______________________________

#socialmediatips #agencjamarketingowa #synergiadzialan #klient #jakzdobycklienta #researching #gliwice #katowice #marketing #contentmarketing #content #wizerunekmarki



Jeśli wiedza zawarta w artykule wydaje Ci się interesująca lub przydatna, wesprzyj moje działania, stawiając małą biznesową kawę. Z góry dziękuję! - > https://buycoffee.to/diamondspeechmm