Godzina udostępniania postów nie ma znaczenia


W sumie całe te przemyślenia mogłabym zamknąć w jednym pytaniu i jednej odpowiedzi:

  • Dlaczego pora udostępnienia postów nie ma znaczenia?

  • Bo internet nie śpi.

Wielokrotnie czytałam (i słuchałam podczas dedykowanych szkoleń), że istnieją jakieś godziny biurowe, że najlepiej publikować przed 8:00, albo po 21:00 i tak dalej i tak dalej. Albo, że jaka branża, taki czas. Każdy, kto chociaż spróbował Social Mediów, pewnie spotkał się z podobnymi tipami. Sama też dałam się na to nabrać.


Dosyć szybko przekonałam się, że jest inaczej.


Jeżeli:

  • od początku zbierasz sobie społeczność zainteresowaną Twoim produktem lub usługą (grupa docelowych odbiorców),

  • post jest ciekawy (tu można dać "=" angażujący, ale o tym innym razem),

  • masz aktywny fanpage (aktywność regularna, posty wspierane relacją, podcastami, filmami, etc.),

  • działasz synergicznie (ludzie kojarzą Cię z różnych stron – mediów społecznościowych, wywiadów, stron internetowych, reklamy)...


...ZUPEŁNIE BEZ RÓŻNICY, O KTÓREJ ZOSTANIE UDOSTĘPNIONY.


Jest 1:00 w nocy i właśnie przypomniało Ci się coś fajnego?

Super!

Bardzo dobra pora, żeby podzielić się tym ze światem.


Ludzie to nie zegarki. Niektórzy w ciągu dnia nie mają czasu na to, co nadrobią sobie w nocy.


Zakładać, że wszyscy są aktywni od 8:00 do 9:00 i po 21:00 to jakby założyć, że jesteśmy robotami. Może trochę. Ale nie aż tak.


Dobrze dobrana grupa odbiorców to klucz do sukcesu – niezależnie, w jakiej branży działasz.


biurowa godzina udostępniania postów

Poza tym wyobraź sobie, że nagle 90% osób/firm prowadzących SM wrzuca posty między 8:00 a 9:00 – jaka jest szansa, że to właśnie Twój post zostanie wyświetlony tej konkretnej osobie, którą dziś masz na myśli?


Według mnie godziny 8:00-9:00, 15:00-16:00 i podobne, są najczęściej podawane, ponieważ w czasie pracy biurowej pojawia się najwięcej zapytań w Google – co wyraźnie pokazują statystyki, o daną rzecz, jednak ja wychodzę z założenia, że jeśli ktoś chce Cię znaleźć, to Cię znajdzie, niezależnie od tego, o której godzinie udostępnisz swój post – ważne, żeby go udostępnić. I jeszcze otagować, żeby się lepiej wyszukiwał.


Druga sprawa, która szczególnie łączy się z docelową grupą odbiorców – mając na fanpage osoby, które rzeczywiście interesują się naszym życiem/firmą, wciąż będą wykazywały aktywność (np. zatrzymując się podczas scrollowania tablicy), w związku z czym posty będą im stale wyświetlane (co zawdzięczamy algorytmowi). A nawet jeśli znikną, odbiorcy do nich wrócą. Tu ponownie pojawia się kwestia budowania relacji i więzi z odbiorcą.


Godzina udostępniania postów to tylko dodatek i jedna setna czynności, które warto wykonać, prowadząc swój fanpage. Można testować i weryfikować, o której pojawia się najwięcej "polubień", ale najlepiej skupić się na tworzeniu wartościowego contentu, budowaniu sieci, a swoją postawą zachęcać do dalszego udostępniana postów.


Ludzie nie patrzą na zegarki, gdy otwierają Facebooka.


Uwagę zwracają przede wszystkim na szczerość, spójność, jasność przekazu.


Ważne, żeby osiągać założone cele strategiczne, zamiast fiksować się na danej godzinie. Osobiście działam w taki sposób, aby skuteczne realizować kolejny strategiczny plan. Zalecam to również swoim klientom i wygląda na to, że jest to skuteczne, biorąc pod uwagę, że zwykle współpracujemy długoterminowo.


Znaczenie ma przede wszystkim CEL prowadzenia strony firmowej.


Jeszcze jedna rzecz, która pojawiła się w głowie podczas pisania tego artykułu – lepiej, żebyś to Ty sterował godzinami, niż godziny Tobą. Mając na stronie "swoich" ludzi, możesz, na przykład, zrobić promocję i o wspomnianej powyżej 1:00 w nocy – tylko dla nich i tylko przez 20 minut sprzedawać swoje produkty i usługi z mega rabatem lub gratisami i zobaczyć, jakie będą tego skutki. Jednak zanim do tego dojdzie, w pierwszej kolejności zbuduj relację, odpowiednio dużą grupę osób i testuj możliwości. Skrupulatnie dąż do kolejnego celu. Zaplanuj strategię. Działaj.


#socialmediatips


Powodzenia!

________________________________

#marketinginternetowy #socialmedia #tipy